Bieńkowska: KE będzie przewodzić po wyjaśnianiu skandalu VW  Tech

  • Media: Volkswagen może mieć kolejne problemy. Nowe ustalenia przy sprawie afery spalinowej
  • Szef Audi aresztowany
  • Były szef Volkswagena może mieć kolejne problemy
  • Zaskakujące wyniki niemieckiego olbrzyma. Mimo afery dieslowej
  • Skandal w Volkswagenie. Inżynier skazany na więzienie

Komisja Europejska na prośbę królestw członkowskich UE będzie być wzorem działaniom, które mają pomóc wyłożyć skandal dotyczący emisji spalin przez samochody Volkswagena - zapowiedziała unijna komisarz ds. rynku wewnętrznego i przemysłu Elżbieta Bieńkowska.

- Po pierwsze musimy ustalić jakie są fakty we wszystkich państwach członkowskich faktycznie szybko jak to możliwe. Te działania już trwają, w niektórych krajach toczą się już śledztwa. Później jak będziemy wiedzieli które to są fakty, musimy równo i efektownie egzekwować (prawo - red. ). Jesteśmy to winni przede wszystkim naszym konsumentom - opowiadała na konferencji prasowej w Luksemburgu Bieńkowska.

Samsung zaniżał zużycie prądu po telewizorach? Firma zaprzecza

Potrzebne zaufanie

Skandal związany z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagena był jednym z tematów czwartkowego spotkania unijnych ministrów ds. konkurencyjności.

Bieńkowska przekonywała, że wyjaśnienia kwestie potrzebuje cały europejski produkcja przemysłowa samochodowy, by mógł zdobyć zaufanie klientów. - Komitet jest gotowa prowadzić tenże proces, jesteśmy gotowi do działań mających ułatwiać swoim koordynację - zadeklarowała. a mianowicie Musimy bardzo twardo podchodzić do jakichkolwiek oszustw - dodała.

Po naszym jak swoje śledztwa w tej sprawie wszczęły Republika federalna niemiec, Francja i Włochy Bieńkowdska wezwała inne kraje członkowskie, by zrobiły tak samo. - Musimy mieć szczegółowy obraz - argumentowała pokazując, że w tej chwili brakuje dowodów na łamanie prawa w UE. Jakim sposobem wskazała KE nie posiada mocy egzekwowania regulacji odnośnie przemysłu samochodowego, ale wbrew wszystko państwa członkowskie zgodziły się, że ma ona koordynować działania i świecić przykładem w wyjaśnianiu sprawy.

Volkswagen ma kłopoty. Różne koncerny też będą się musiały tłumaczyć

Co dalej?

Komisarz opowiadała, że drugim krokiem dzierży być sfinalizowanie prac nad testami samochodów w ustaleniach drogowych. Jak zaznaczyła naprawdę szybko jak to możliwe, być może w przyszłym miesiącu, zakończone zostaną czynności nad specyfikacją techniczną takich testów. Podkreśliła, że dyskusje na ten temat trwały przez ostatnie cztery okres, ale teraz testy mogą mieć być stopniowo wprowadzane od czasu stycznia 2016 roku.

Obecnie poziom emisji spalin przez pojazdy silnikowe badany jest w laboratoryjnym cyklu pomiarowym NEDC (New European Driving Cycle), którego efekty - jak przyznają urzędnicy KE - nie odzwierciedlają poziomu emisji w normalnych warunkach drogowych.

Przekroczone normy

Rzeczywiste emisje krzywdzących dla zdrowia i otoczenia tlenków azotu z samochodów z silnikiem dieslowskim potrafią znacznie przekraczać poziomy stwierdzone w testach NEDC. Dlatego pięć lat temu KE zaczęła opracowywać nowe testy, które zmierzą również pułap emisji w warunkach na drodze.

Bieńkowska zapowiedziała, iż KE w świetle skandalu z udziałem Volkswagena po raz kolejny przeanalizuje swoje propozycje tyczące systemu homologacji aut.

Afera spalinowa

Władze USA ujawniły 18 września, hdy Volkswagen jest podejrzewany przez amerykańską federalną Agencję Ochrony Środowiska (EPA) o opracowanie pomiarem spalin z silników dieslowskich, co może znaczyć dla producenta ogromne kary. Koncern przyznał 22 września, że zakwestionowane przez EPA oprogramowanie było instalowane przy jego samochodach także prócz USA. Może ono znaleźć się w ok. 11 mln pojazdów na całkowitym świecie, w tym w Polsce.

Brytyjski kurier "Guardian", powołując się na niemiecki automobilklub ADAC, podał w czwartek, że przekraczanie europejskich norm emisji spalin przez pojazdy z motorem dieslowskim dotyczy nie jedynie samochodów Volkswagena, ale również innych producentów.

Popularny

badanie Stanforda. Młodzi w AMERYCE nie zarobią tyle jak ich rodzice  Ze świata
Badanie Stanforda. Młodzi w AMERYCE nie zarobią tyle jak ich rodzice Ze świata

"To rekord! ". Ambasador USA o handlu z Polską Amerykanie zaspokojeni z wizyty w Pekinie. "Rozmowy przebiegają bardzo dobrze! " Trump grozi wycofaniem USA ze Światowej Organizacji Handlu USA wstępnie…...

apple Watch z wadliwym podzespołem. Dostawy będą opóźnione?  Tech
Apple Watch z wadliwym podzespołem. Dostawy będą opóźnione? Tech

Kluczowy element zegarka Apple Watch, czyli Taptic Engine jest wadliwy. Koncern ma zredukować dostępność nowego produktu a mianowicie ujawnił “The Wall Street Journal”. Możliwe, że wpłynie to na dostawy zamówionych…...

autobusy elektryczne i elektromobilność w naszym kraju - perspektywy
Autobusy elektryczne i elektromobilność w naszym kraju - perspektywy

Autobusy elektryczne posiadają być polską specjalnością. Wówczas ma być także pewien z najważniejszych aspektów progresu elektromobilności. A ta ostatnia ma przynieść dodatkowy 1, 1 proc. wzrostu PKB i 81 tys. nowych…...

aRR chce wstrzymania wypłaty na rzecz Śmietanki  Informacje
ARR chce wstrzymania wypłaty na rzecz Śmietanki Informacje

Szef klubu PSL odchodzi z resortu skarbu NIK krytycznie o spółce Elewarr i Agencji Rynku Rolnego Przewodniczący rady nadzorczej Elewarru Lucjan Zwolak zwrócił się do odwiedzenia prezesa spółki Bronisława Tomaszewskiego…...